Skip to content

Twee klanten, twee tegenovergestelde adviezen

Vanochtend had ik twee sessies met klanten. De een raadde ik aan om vooral de Creatormodus aan te zetten. En de ander om die juist uit te zetten.

Creatormodus aan
Marieke heeft een specifiek product voor het voortgezet onderwijs. Op LinkedIn heeft zij al een goed netwerk, een flink deel van haar connecties werkt in het Voortgezet Onderwijs. Het lukt haar niet om een paar keer per week een bijdrage plaatsen op LinkedIn een keer per maanden wat uitgebreider artikel schrijven en plaatsen gaat haar makkelijk af.

Het grootste voordeel van de Creatormodus
Het grootste voordeel van de Creatormodus is dat je een LinkedIn-nieuwsbrief kan maken. Al je connecties krijgen de uitnodiging zich te abonneren. En eenmaal abonnee krijgen zij nieuwe artikelen ook vanzelf in hun mailbox. Ik raad Marieke dan ook aan om de Creatormodus op haar profiel aan te zetten en met die nieuwsbrief te starten.

Creatormodus juist niet aan
Carolien begeleidt hoog opgeleiden boven de 50 die nog een interessante stap in hun loopbaan willen maken. Carolien start nog maar net op LinkedIn. Voor haar is het aanleggen van een goed netwerk haar eerste prioriteit. En regelmatig een bijdrage plaatsen op LinkedIn, dat gaat haar goed af. 

Het grootste nadeel van de Creatormodus


Het grootste nadeel van de Creatormodus is dat mensen op je profiel de ‘volgknop’ zien. Dat betekent dat mensen extra moeite moeten doen om met je te connecten. En wat handigheid met LinkedIn moeten hebben.
Carolien, die juist de Creatormodus aan had staan, raad ik aan om die uit te zetten. Zo maakt ze het zo laagdrempelig mogelijk om mensen met haar te laten connecten.

Wat is die Creatormodus?
LinkedIn kent de functie Creatormodus. Het is een instelling op je persoonlijke profiel. 
Het uitgangspunt van de ‘Creatormodus’ is dat je wat jij schrijft en plaatst meer aandacht kan geven.
Een paar dingen op je profiel zien er anders uit, zoals dat mensen niet meer als eerste actie ‘connecten’ zien, maar juist ‘volgen’. 
Ook krijg je direct toegang tot twee extra functies, te weten LinkedIn Live en de mogelijkheid nieuwsbrieven te verspreiden via LinkedIn.
 
De Creatormodus zet je eenvoudig aan of uit op je profiel, en je kan het altijd weer veranderen.

Voor sommige mensen is het handig, voor anderen juist niet.

Creatormodus nuttig voor jou? 
Vraag jij je af in hoeverre het aan of uitzetten van die Creatormodus jou helpt bij je doelen op LinkedIn?
Ik adviseer je er graag over. 

Klaar om je business een boost te geven?

Het aantal mensen dat dagelijks op LinkedIn is stijgt al jaren rond de 20% per jaar, en daar zijn heel wat potentiële klanten van jou bij.