Skip to content

Met een slimme LinkedInstrategie meer klanten krijgen

In deze tijd van eindeloos veel marketing kanalen en ‘personal branding’ vind ik LinkedIn een baken van rust. Een ideaal platform om jezelf als deskundige te profileren, om contacten te leggen en te onderhouden. Om klanten te vinden.

Heb jij ook kennis in huis?

Als je veel kennis in huis hebt en die kennis durft in te zetten om je te profileren, dan is LinkedIn voor ook jou een ideaal platform. LinkedIn biedt fantastische mogelijkheden om klanten te vinden en te binden, als je het strategisch inzet. En ik ondersteun je daarbij.

Opgeleid voor LinkedIn?

“Heb je daar ook een opleiding voor gevolgd?”, vragen mensen mij weleens. Dat heb ik zeker. Ik ben al vanaf de introductie in Nederland “lid”, volgde trainingen, lees veel over LinkedIn en schrijf er tips over.

Hanneke Andringa

Maar vooral put ik uit mijn studie economie, mijn marketingopleiding en ruime werkervaring als databasemarketeer, marketingmanager en communicatieadviseur. En in mijn opleiding voor coach en businesscoach leerde ik om ondernemers net een stapje buiten hun comfortzone te laten zetten. En ik leerde goede verkoopstrategieën. Die zet ik nu in om mijn klanten te leren om leads te krijgen via LinkedIn, en die leads om te kunnen zitten in klanten.

Waarom een LinkedInstrategie?

LinkedIn is niets meer of minder dan een heel slimme tool om goede marketing en communicatie in te zetten. Een kapstok voor ondernemers met kennis voor “social selling”. Om je bij journalisten te profileren. Om klanten heel gericht te volgen en precies te weten wanneer het zin heeft om persoonlijk contact met ze op te nemen.

Om als je met meerdere “concullega’s” werkt, bijvoorbeeld in een maatschap of als frachisenemer, te profiteren van de meerwaarde en je tegelijkertijd als individuele ondernemer te profileren.

De manier waarop je LinkedIn kan inzetten om meer klanten te krijgen voor jouw bedrijf, dat is mijn specialiteit.

Al een hoop andere ondernemers gingen je voor!

anne-wibaut
"Door de training bij Hanneke kan ik beter balanceren tussen mijn idealisme en een zakelijke benadering van mijn werk. En de schoorsteen moet tenslotte toch roken".
Anne Wilbaut
onafhankelijk orthopedagoog
Vesna
“Wat ik echt een toegevoegde waarde vind is dat Hanneke 'intunet' op jouw business. Voor de een zijn de klanten multinationals, voor een ander de creatieve professionals die structuur nodig hebben om zichzelf als eigen merk online te gaan profileren”.
Vesna Zuuring
merkregisseur bij Bouw een Bloeiend Merk
rein
“Geen vraag is teveel en ook na de training houdt Hanneke je in de gaten op LinkedIn, om je te enthousiasmeren en meer uit dit social media platform te halen. Ik krijg nu meer respons op mijn posts en blijf beter connected met mijn relaties. En ik heb net een oude schoolgenoot als klant erbij, hij zag mij op LinkedIn”.
Rein Visser
reisadviseur bij Travel Counsellors

In LinkedIn komt alles samen

In LinkedIn komt een heleboel samen van wat mij boeit. Je kennis inzetten als marketinginstrument. Vertrouwen wekken. Netwerken. Samenwerkingspartners vinden. In beweging blijven. 

In mijn vrije tijd ben ik een fanatiek bergwandelaar en bergsporter. In mijn werk doe ik graag hetzelfde; beweging veroorzaken, met kleine stapjes naar een concreet doel werken, nieuwe wegen uitproberen, altijd zoeken naar bewegingsruimte. 

Linkedinstrategie op maat

Blogs, vooral over LinkedIn

ZO hebben je bijdragen op LinkedIn meer effect

Als je een bijdrage plaats op LinkedIn zijn er slimme tips die hierbij helpen. Voor meer bereik en meer effect.Ik heb een aantal voor je op een rij gezet: Goede
Meer lezen

Waarom ik Clubhouse nog even links laat liggen

Het is je wellicht niet ontgaan: er is een nieuw online platform in opkomst, Clubhouse. Zelf ben ik er nog niet op geweest, simpelweg omdat het nu nog alleen is
Meer lezen

ZO heb je altijd wat te vertellen

Ik kijk naar mijn scherm en de bijdrage die ik wil schrijven komt maar niet uit mijn vingers. En dan zie ik ineens bij ‘meldingen’ dat Marlies, een connectie van
Meer lezen

Klaar om je business een boost te geven?

Het aantal mensen dat dagelijks op LinkedIn is stijgt al jaren rond de 20% per jaar, en daar zijn heel wat potentiële klanten van jou bij.