‘Taggen’ of ‘vermelden’, van personen of organisaties op LinkedIn kan echt functioneel zijn. Vooral als je het goed weet te doseren en inzet zoals bij jou en je netwerk past.
Teveel ’taggen’ kan tegen je werken. Als de getagde personen of organisaties niet reageren ziet LinkedIn je bijdrage als een ongewenste bijdrage, als spam. En dat is natuurlijk niet je bedoeling.
Ik leg je uit hoe vermelden of taggen werkt, wanneer je het vooral wel moet doen en wanneer niet.
En ben jij een keer getagt waar je niet blij mee was, dus dat je naam onverwacht blauw oplicht in een tekst van een ander op LinkedIn? Je hoeft de ander niet te vragen die vermelding uit te schakelen, dat kan je simpel zelf. Dat is wel de dood in de pot voor het bereik van dat bericht.
LinkedIn gebruikt overigens niet de term taggen maar noemt het ‘vermelden’ en in het Engels: ‘mentioning’
HOE VERMELD JE:
- je vermeldt anderen door in je post ‘@’ te tikken, dan de naam van de persoon of organisatie die tevoorschijn komt bevestigen
- taggen kan ook in een commentaar op een bijdrage
|