Skip to content

Alles doet het, niks doet het echt goed, hoe erg is dat?

Stel, je koopt een volledig ingericht vakantieappartement in de Italiaanse Alpen in een gebouw uit 1934, op loopafstand van de skilift. Het appartement is gerenoveerd. Alle apparatuur doet het. Als je er bent, geniet je van het echte Italiaanse stadje, de wandelingen in de bergen en de skitochten met je gezin.

Maar die renovatie, die was in 1980. Die ijskast met dat kapotte vriesvak en ook nog eens herrie maakt: vervangen. De geiser die een warm-koud-warm-koud douche geeft? Snel laten controleren door een loodgieter. De oven die er eindeloos over doet om op temperatuur te komen? Die bruin-oranje plavuizen op de vloer?

Ik ben zelf die geluksvogel, sinds kort

Alhoewel ik dus vooral blij ben merk ik dat ik neiging krijg te piekeren: pakken we het appartement wel of niet in een keer grondig aan?
Nee, want het is goed genoeg om er regelmatig te zijn, vrienden en familie te ontvangen, te vervangen of te repareren wat kapot is, per ruimte aan te pakken, de muren te verven als het slecht weer is.
Ja, want het is niet goed genoeg om het marktconform te verhuren of er echt langere te verblijven.
Eigenlijk is er dus maar een ding echt bepalend: wat is ons doel met het appartement?

En zo is het precies met LinkedIn
Als alles op jouw LinkedInprofiel wel zo’n beetje klopt, je hebt er geen specifiek en belangrijk doel mee voor ogen? Lekker zo laten dus en je focussen op dat wat in jouw professionele leven het belangrijkste is.

Maar als je:
✶stiekem hoopt dat niemand op je profiel kijkt omdat het verwaarloosd is, met achterhaalde informatie,
✶een concreet doel hebt en weet dat slimme inzet van LinkedIn kan helpen,
✶met argusogen naar anderen kijkt die wel een goed profiel hebben, wel resultaten halen door LinkedIn.

Zoals Hans, eigenaar van een gespecialiseerd consultancybedrijf: 
“Hoi Hanneke, ja leuk om eens keer verder de diepte mee in te gaan. Ikzelf loop te modderen met social media. Dus genoeg reden om eens te af te spreken.”

Kijk nog eens naar je doel
Zelf heb ik nog eens goed nagedacht over het appartement. Ik heb besloten om voorlopig vooral te genieten van de omgeving en plannen voor serieuze vakantieverhuur op de langere baan te zetten.
Met Hans ga ik in gesprek. Voor hem is het de hoogste tijd om, gezien zijn doelen, tijd en geld in een slimme LinkedInstrategie te investeren. een bericht beantwoorden. 

Klaar om je business een boost te geven?

Het aantal mensen dat dagelijks op LinkedIn is stijgt al jaren rond de 20% per jaar, en daar zijn heel wat potentiële klanten van jou bij.