Skip to content

Geen investering in begeleiding voor LinkedIn, want LinkedIn vernieuwt voortdurend

Ik had Karel een mooi aanbod gedaan. Actief inzetten van LinkedIn zou hem gaan helpen voor zijn bedrijfsdoelen. Dat denk ik natuurlijk altijd wel. Maar bij de ene persoon denk ik het wel iets meer dan bij de andere. 

Hier was ik stil van 
Karel is toch niet op het aanbod ingegaan, en kwam met een argument waar ik even stil van was. ‘Hanneke ik doe het toch maar niet. Want alles wat ik nu leer over LinkedIn is morgen alweer achterhaald. Het vernieuwt en verandert zo snel. Dus een investering ga ik nooit terugverdienen’.

Inderdaad veel vernieuwingen
Dat LinkedIn, zeker momenteel, in hoog tempo vernieuwt, daar valt niets tegenin te brengen. Zelf ben ik er deze zomer heerlijk 5 weken uitgeweest, en bij terugkomst werd ik aangenaam verrast door: 

* Je kan links plaatsen bij een afbeelding
* LinkedIn faciliteert nu dat je een ‘audio-event’ kan organiseren, een sessie met alleen contact via geluid.
* Je kan nu ook ‘taggen’ in artikelen

En in de eerste helft van 2022 zat LinkedIn ook al niet stil.
De mogelijkheden van bedrijfspagina’s zijn enorm uitgebreid, bijvoorbeeld:

*Reageren als bedrijfspagina op bijdragen van anderen is (eindelijk) net zo simpel als reageren vanuit je profiel
*Op je bedrijfspagina kan je zonder verdere kosten een formulier aanmaken
*Bedrijfspagina’s kunnen ook een eigen LinkedIn nieuwsbrief opstarten

Vernieuwingen toepassen is niet de essentie van succesvol zijn op LinkedIn
Tuurlijk is het interessant al die vernieuwingen. En ik raad iedereen die LinkedIn actief inzet om bij iedere vernieuwing jezelf drie vragen te stellen:
1 Wat is het precies
2 Helpt dit mij bij mijn strategie op LinkedIn?
3 Kost het mij extra tijd (of geld) om dit toe te passen, en zo ja is dat lonend?

Toch maar wel begeleiding voor LinkedIn?  

Wat ik klanten aanbied gaat niet primair over het heetst van de naald van LinkedIn. Het gaat echt over iets anders: hoe kan jij LinkedIn voor je eigen doelen het beste toepassen? En ik leer je om LinkedIn te begrijpen, er je eigen weg te ontwikkelen. En als je dat eenmaal door hebt, echt dan weet je zelf wel hoe je met een vernieuwing om moet gaan. En je kan ze plaatsen. Want je begrijpt LinkedIn. Ik help je om er een gereedschap van te maken dat jij zelf in kan zetten. 

Klaar om je business een boost te geven?

Het aantal mensen dat dagelijks op LinkedIn is stijgt al jaren rond de 20% per jaar, en daar zijn heel wat potentiële klanten van jou bij.