Breng je nieuwe podcast of video, een illustratie of foto die je net voor een klant hebt gemaakt direct onder de aandacht van je netwerk op LinkedIn. Dat kan met een LinkedIn-nieuwsbrief Bij nieuwsbrieven denken we aan tekst, veel tekst, aan veel tijd voor de opmaak. Bij een LinkedIn-nieuwsbrief hoeft dat echt niet. Plaats bijvoorbeeld: * je nieuwste podcast of video * een foto die je hebt gemaakt voor een klant * een illustratie * een infographic * een logo of design Met een paar woorden erbij waarom dat nieuwe product van jou zo interessant is, wat er zo mooi aan is, de keuzes die je hebt gemaakt. Wat is een LinkedIn-nieuwsbrief? Met een LinkedIn-nieuwsbrief krijgen je abonnees je LinkedIn-artikelen vanzelf in hun mailbox. Hoe worden mensen abonnee? Heb je een LinkedIn-nieuwsbrief gemaakt, dan ontvangen je connecties en volgers vanzelf een uitnodiging om zich te abonneren. Eenmalig, zodra jij je eerste artikel klaar hebt. Kan iedereen een LinkedIn-nieuwsbrief aanmaken? Je kan een LinkedIn-nieuwsbrief aanmaken wanneer je op je persoonlijk profiel de ‘Creatormodus’ hebt ingeschakeld. Vanuit je bedrijfspagina krijg je de mogelijkheid als je meer dan 150 volgers hebt. 5 tips voor meer bereik van je LinkedIn-nieuwsbrief Maak een LinkedIn-nieuwsbrief die echt alleen over jouw product gaat (je podcast, video, foto…) 1 Telkens als je een nieuwe podcast of afbeelding hebt, geef je een korte inhoudsbeschrijving in je LinkedIn-nieuwsbrief met een link naar die podcast, die video of je plaatst die foto, infographic, illustratie of logo als afbeelding. 2 Zet je LinkedIn-nieuwsbrief in de rubriek uitgelicht op je profiel (op mijn LinkedIn-profiel kan je zien hoe dat eruit ziet). 3 Breid voor je eerste nummer eventueel je netwerk uit op LinkedIn, en dan vooral met mensen van wie je verwacht dat je LinkedIn-nieuwsbrief voor hen interessant is. 4 Geef je nieuwsbrief een titel en omschrijving die de meerwaarde van de inhoud direct duidelijk maakt. 5 Start met je LinkedIn-nieuwsbrief als je zeker weet dat de titel en omschrijving echt passend zijn en dat het je gaat lukken om met enige regelmaat iets nieuws te plaatsen. Een LinkedIn-nieuwsbrief komt maar een keer onder de aandacht van al je connecties. Die kans heb je dus maar een keer. Als je de nieuwsbrief aanmaakt, moet je ook aangeven wat de frequentie is. Dat krijgen je connecties en volgers ook te zien als ze die uitnodiging krijgen om zich te abonneren. LinkedIn doet trouwens niets met het feit of jij je wel of niet aan die frequentie houdt. Eerste klap is een daalder waard Denk je nu: het is wel iets voor mij, zo’n LinkedIn-nieuwsbrief. Maar ik wil de opstart zorgvuldig doen, juist omdat de uitnodiging voor een abonnement voor al mijn LinkedIn-connecties en volgers eenmalig is. Aarzel dan niet om contact met mij op te nemen. Ik denk graag met je mee zodat je eerste klap echt die daalder waard is. Ook als het een nieuwsbrief met tekst is. |
LinkedIn-nieuwsbrief kan ook zonder woorden
Klaar om je business een boost te geven?
Het aantal mensen dat dagelijks op LinkedIn is stijgt al jaren rond de 20% per jaar, en daar zijn heel wat potentiële klanten van jou bij.