Mijn sloffen slijten sneller sinds Corona, en mijn lippenstift gaat sneller op. Want ik geef graag een goed verzorgde indruk op Zoom, én ik hou van comfort. Mijn gezicht en bovenkant zijn kleurrijk en verzorgd, de rest is casual. In de wereld voordat we massaal online gingen was dat nauwelijks mogelijk, om zowel representatief als eindeloos comfortabel te zijn. Versloffen of perfect? Wat live online kan, kan ook op LinkedIn. Daar kon je eigenlijk altijd al zowel representatief als comfortabel aanwezig zijn. En ik kom nog steeds mensen tegen die dat niet zo zien. Ze hebben de overtuiging dat het op LinkedIn het een of het ander is: je laat de boel versloffen, of alles is perfect. Jouw lippenstift op LinkedIn Wil je ook passende lippenstift op LinkedIn, begin dan met goede achtergrondfoto (het beeld achter je profielfoto), of kijk met een kritisch oog naar de achtergrondfoto die je al hebt staan. Heb je niet zo gauw een idee voor een concrete afbeelding, gebruik dan een mooie kleur of een mooie natuurfoto. Maar het mooiste is natuurlijk een foto of afbeelding passend bij je toegevoegde waarde. Jij in actie als je met mensen werkt. Je e-book. Je aankondiging voor je webinar of workshop. Of gewoon je logo. En als je een afbeelding op een wit vlak plaatst, zoals bij mij, is het net alsof je achtergrondfoto een geheel is met de rest van je profiel. Wat je ziet binnen de paarse stippellijn is gemaakt in Canva. Jouw comfort op LinkedIn Hoe zorg je nou voor dat comfort op LinkedIn? Dat het regelmatig iets plaatsen geen blok aan je been is, iets waar je alsmaar opnieuw over na moet denken? Geef jezelf iedere dag 5 minuten op LinkedIn. Begrens je tot zo’n kort moment per dag – kan ook tien minuten zijn, of een half uur, maar begrens het. In die tijd hou je reacties bij, hou je je netwerk bij, zie je wat anderen doen, kan je reageren enzovoort. Kies je graag voor extra comfort? Schrijf dan wekelijks iets makkelijks. Iets waarvan jij weet dat je dat op je sloffen kunt doen – en dat hoeft je lezer niet te zien. Schrijf iets wat jou makkelijk afgaat. Iedere week een vraag van een klant bijvoorbeeld, en het antwoord dat jij erop gaf. Buiten je comfortzone? En wil je af en toe eens buiten je comfortzone, om net wat meer resultaat met LinkedIn te halen? Een keertje wél met gepoetste schoenen, zeg maar? Om ervoor te zorgen dat LinkedIn nog meer bijdraagt aan je doel? Trek dan wel fijne nette schoenen aan, in jouw maat. Misschien eens een keer een video, of een gesprek aangaan met een connectie, nieuwe connecties aangaan. Kies een vorm die bij je past. Dat is voor iedereen anders, dat is juist het leuke aan LinkedIn. Wat voor jou werkt is afhankelijk van wat jouw doel. En wat bij jou past. Hoe is het met de lippenstift op jouw profiel? Vraag anders meteen een profielboost aan, dat kan al vanaf € 125. Dan maken we je samen netjes op, en we zorgen ook voor je sloffen! |