Skip to content

Meedoen is belangrijker dan winnen

Onlangs vertelde ik een vriend dat ik in september weer een halve marathon hoop te lopen. ‘Geweldig’, zei hij. Met direct de vraag: ‘Wat is je streeftijd?’.
‘Geen’ was mijn antwoord. 

Allerlei andere doelen

Die vriend keek mij heel verbaasd aan. Toch is het echt zo.
Ik heb allerlei andere doelen met het lopen van die halve marathon.
En lachend finishen, met de laatste kilometer ongeveer net zo snel als de eerste kilometer, dat is slechts een van die doelen.

Zo hoog mogelijk bereik op LinkedIn?

Het gesprek over mijn streeftijd deed mij denken aan mijn gesprekken met collega-ondernemer Patries. Zij is klant bij iemand die haar tot in de puntjes leert hoe ze een zo hoog mogelijk bereik en veel reacties kan krijgen op LinkedIn. Ook zij kijkt mij altijd zo verbaasd aan als ik zeg dat een hoog bereik en veel reacties nooit mijn doel is. 


Op LinkedIn gaat het voor mij niet om zoveel mogelijk commentaren, likes, connecties. Of een zo hoog mogelijke ‘Social Selling Index’.

Andere doelen op LinkedIn

Waar het mij om gaat op LinkedIn is of ik de bij mij passende doelen bereik. In mijn eigen stijl. En zo is dat ook bij de meeste van mijn klanten die ik begeleid met het slim inzetten van LinkedIn. We kijken samen naar je precieze doel, je stijl, de netwerken die je al hebt enzovoort.  

Mijn doelen met hardlopen

Met hardlopen gaat het mij om fit blijven, genieten van de Haagse duinen en parken en het strand, contacten met bevriende loopmaatjes onderhouden, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Regelmaat is daarbij een vereiste, anders wordt de inspanning telkens groter.

Mijn doelen op LinkedIn

Op LinkedIn gaat het mij om zichtbaar blijven in mijn netwerk zodat men aan mij denkt als er een LinkedIn vraag is, met mogelijke klanten in gesprek gaan, laten zien wat mij uniek maakt als LinkedIncoach, mijn netwerk vergroten, het superleuke bedrijf waar mijn zoon werkt helpen en ook hier kan ik nog wel even doorgaan. En o ja, ook hier is regelmaat een vereiste.

Hoog bereik en snelle tijd stiekem best wel leuk

En ik geef graag toe dat ik het best leuk vind als ik veel bereik en reacties heb op LinkedIn. Schijnt mijn brein ook erg leuk te vinden. En natuurlijk hoop ik eind september, als er in Den Haag weer een halve marathon is, niet al te veel boven de 2 uur te finishen.
Maar echt, meedoen is belangrijker, en het behalen van je eigen doelen.





 
 

Klaar om je business een boost te geven?

Het aantal mensen dat dagelijks op LinkedIn is stijgt al jaren rond de 20% per jaar, en daar zijn heel wat potentiële klanten van jou bij.