Skip to content

Wat vinden de buren hiervan?

Toen mijn zoon met downsyndroom 10 was begon hij met zelfstandig reizen in de tram. Er is een filmpje van op youtube, en als ik het terugkijk heb ik zelf al de neiging om te denken ’hoe kon ik dat toen doen’. Terwijl hij bij het filmpje alweer 2 jaar ouder was dan toen hij zijn eerste zelfstandige ritjes maakte. 

Dus wat moeten anderen er destijds wel niet van gedacht hebben?
Maar ik deed het, want ik geloofde erin om hem er zo jong mogelijk mee te laten beginnen. Zelfstandig kunnen reizen in het OV zou voor hem nooit een vanzelfsprekendheid zijn.
En misschien wel niet realistisch. Dus maar beter jong beginnen, in kleine stapjes opbouwen en kijken hoe ver je komt.

Dit resultaat had ik echt nooit verwacht
Nu, 14 jaar later, kan hij kris-kras met trein, metro, tram en bus het land doorreizen op een manier die ik niet had durven dromen. Het is het resultaat van mij niets aantrekken van wat anderen vonden, maar denken vanuit wat ik voor hem wilde in het leven.
Dat is precies wat ik ook mijn klanten gun: trek je niets aan van anderen. Kies vooral je eigen weg, laat je ook op LinkedIn maar door een ding leiden: dat wat jij wil bereiken, waar jij naartoe wil.

Kijk wel goed naar je buren. Maar met maar een ander doel: inspiratie.

Succes is nooit verzekerd
Dat hoeft echt niet altijd te betekenen dat je direct op LinkedIn grote resultaten haalt. Dat het zelfstandig reizen met het OV bij mijn zoon zo succesvol zou zijn komt natuurlijk ook door zijn talenten, en omdat mensen in onze omgeving er ook in geloofden en aan meewerkten.

Voor andere mensen met een verstandelijke beperking kan het zelfstandig van A naar B kunnen met een specifieke verbinding het maximaal haalbare zijn. En ook dat is een geweldig resultaat, iets wat niet zou zijn ontstaan zonder eraan te beginnen.
Ja ik heb klanten die al tijdens de periode dat ik ze begeleid resultaten halen. Voor anderen is het een langere aanloop. Meer kleine stapjes. Maar wel altijd: in beweging blijven, ontdekken wat voor jou werkt, stug doorgaan. Met maar een ding leidend: dat wat je wil bereiken. En zeker niet wat de buren ervan vinden.

Of jij zelf, als je er 14 jaar later beelden van ziet.

Hier kan je de film zien.

Klaar om je business een boost te geven?

Het aantal mensen dat dagelijks op LinkedIn is stijgt al jaren rond de 20% per jaar, en daar zijn heel wat potentiële klanten van jou bij.