Skip to content

ZO hebben je bijdragen op LinkedIn meer effect

Als je een bijdrage plaats op LinkedIn zijn er slimme tips die hierbij helpen. Voor meer bereik en meer effect.
Ik heb een aantal voor je op een rij gezet:

Goede openingstekst
✶maak de eerste 3 regels zo uitnodigend mogelijk, want alleen die zijn direct zichtbaar 
✶gebruik witregels in de bijdrage, leest prettiger en schijnt het algoritme van LinkedIn ook leuker te vinden

Externe links
✶plaats alleen externe links als ze echt iets toevoegen voor de lezer, het geeft minder bereik
✶zet in principe niet meer dan één externe link in je bericht, alleen als het echt onmisbaar is voor je bericht 
✶geen externe link in het commentaar zetten, dat sneeuwt onder als je meerdere reacties krijgt

Schrijf EN redigeer
✶schrijf je bijdrage eerst uit in je tekstverwerker, dan kan je de tekst makkelijker redigeren (en kan je het ook niet zomaar kwijtraken)
✶neem als het even kan tijd tussen schrijven en redigeren, geef altijd betere teksten

Hashtags
✶zet 3 hashtags in een bijdrage, realiseer je dat meer gauw minder prettig is voor de lezer
✶plaats hashtags aan het eind van je bericht omwille van de leesbaarheid

Bereik
✶nodig eventueel mensen buiten LinkedIn uit om te reageren
✶reageer altijd zo snel mogelijk op reacties

Opvolging 
✶maak standaardteksten om in de persoonlijke berichtenbox te zetten voor  mensen die reageren op je bijdrage, en jij met die mensen graag meer in contact komt
✶stuur mensen die reageren – en interessant voor jou zijn – een connectieverzoek, of als ze al een connectie zijn ga met ze in gesprek.

Klaar om je business een boost te geven?

Het aantal mensen dat dagelijks op LinkedIn is stijgt al jaren rond de 20% per jaar, en daar zijn heel wat potentiële klanten van jou bij.