Als je een bijdrage plaats op LinkedIn zijn er slimme tips die hierbij helpen. Voor meer bereik en meer effect. Ik heb een aantal voor je op een rij gezet: Goede openingstekst ✶maak de eerste 3 regels zo uitnodigend mogelijk, want alleen die zijn direct zichtbaar ✶gebruik witregels in de bijdrage, leest prettiger en schijnt het algoritme van LinkedIn ook leuker te vinden Externe links ✶plaats alleen externe links als ze echt iets toevoegen voor de lezer, het geeft minder bereik ✶zet in principe niet meer dan één externe link in je bericht, alleen als het echt onmisbaar is voor je bericht ✶geen externe link in het commentaar zetten, dat sneeuwt onder als je meerdere reacties krijgt Schrijf EN redigeer ✶schrijf je bijdrage eerst uit in je tekstverwerker, dan kan je de tekst makkelijker redigeren (en kan je het ook niet zomaar kwijtraken) ✶neem als het even kan tijd tussen schrijven en redigeren, geef altijd betere teksten Hashtags ✶zet 3 hashtags in een bijdrage, realiseer je dat meer gauw minder prettig is voor de lezer ✶plaats hashtags aan het eind van je bericht omwille van de leesbaarheid Bereik ✶nodig eventueel mensen buiten LinkedIn uit om te reageren ✶reageer altijd zo snel mogelijk op reacties Opvolging ✶maak standaardteksten om in de persoonlijke berichtenbox te zetten voor mensen die reageren op je bijdrage, en jij met die mensen graag meer in contact komt ✶stuur mensen die reageren – en interessant voor jou zijn – een connectieverzoek, of als ze al een connectie zijn ga met ze in gesprek. |
ZO hebben je bijdragen op LinkedIn meer effect
Klaar om je business een boost te geven?
Het aantal mensen dat dagelijks op LinkedIn is stijgt al jaren rond de 20% per jaar, en daar zijn heel wat potentiële klanten van jou bij.