Skip to content

Zondagochtend om 8.00 kreeg ik een appje van mijn hardloopmaatje. ‘Zullen we wel gaan, met die storm, het is code geel langs de kust’.

Ik peinsde er niet over, mijn zondagse loop door de duinen zomaar missen? Ondenkbaar.

Dus ik appte voorzichtig een vraagje terug, en al snel was onze conclusie: laten we het gewoon proberen. Je kan immers altijd weer teruggaan.

En we zijn gegaan, en het was heerlijk

Soms ervaren mensen LinkedIn alsof ze in een storm op zee zijn beland

Je overziet het niet. Allerlei opties vliegen je om de oren. Je krijgt dan maar neiging om niet echt actief te worden.

Deze week stormt het ook op LinkedIn

De wind waait op LinkedIn. Er zijn een paar veranderingen gaande waardoor je profiel er anders uitziet en je strategie voor je artikelen een aanpassing vraagt.

Ik zat er gister middenin. Ik gaf een training. Bij mij was de vernieuwing al doorgevoerd, bij een deel van de deelnemers niet. Aan mij de eer om het voor de deelnemers overzichtelijk te maken, om ze uit de wind te houden.

De kern van LinkedIn blijft hetzelfde

En de kern van wat ik mensen leer, hoe je je presenteert, hoe je interactief bent en hoe je een eigen leadstrategie ontwikkelt, verandert er niet door. Je hoeft niet met elke wind mee te waaien.

Stap de storm in

Geen alternatieve tekst opgegeven voor deze afbeelding
Ik heb afgelopen zondag gelukkig heerlijk hardgelopen. En dat is wat ik jou ook adviseer met LinkedIn. Door alleen erover te praten kom je er niet achter of het wel of niet bijdraagt aan de groei van je bedrijf. Daar kom je erachter door het te doen, een bij jou passende LinkedInstrategie te ontwikkelen.

Klaar om je business een boost te geven?

Het aantal mensen dat dagelijks op LinkedIn is stijgt al jaren rond de 20% per jaar, en daar zijn heel wat potentiële klanten van jou bij.