Skip to content

Connecties, volgers van je profiel, en volgers van je bedrijfspagina: Wie is Wie

Laten we eerlijk zijn, LinkedIn lijkt een groot spel met connecties, volgers en de volgers van onze bedrijfspagina’s. Handig als je in elk geval de verschillende pionnen in het spel kan onderscheiden.

Want ze zijn allemaal een deel van jouw LinkedIn-ecosysteem. Ze kunnen allemaal iets betekenen voor jouw professionele ambities.

Connecties:

  • Ze zijn jouw LinkedIn-familie, en zoals bij elke familie, er zijn altijd een paar verre neven en nichten en kinderen daarvan die je ook op straat niet meer zou herkennen.
  • Ze zijn als al die mensen die je ooit de hand hebt geschud: je bent van een flink deel de naam vergeten. Ooit heb je ja gezegd op hun connectieverzoek, of hebben zij ja gezegd op jouw voorstel.
  • Ze kunnen je directe berichten sturen, je inbox overspoelen met verzoeken om “15 minuten van je tijd”.
  • Maar ze kunnen ook waardevol zijn als je op zoek bent naar contacten, kennis, advies of kansen.
  • Je kan de connectie verbreken. Of ze ontvolgen, als je genoeg van hun bijdragen hebt maar niet zo ver wil gaan om de connectie te verbreken.

Volgers:

  • Volgers zijn als de stille bewonderaars op de achtergrond, die jouw bijdragen interessant vinden.
  • Ze zijn als de paparazzi van LinkedIn, op de hoogte van wat je doet, zonder zichzelf bekend te maken.
  • Volgers hebben geen directe toegang tot je inbox, dus geen verzoeken voor koffie (hoewel sommigen dat vast wel willen).
  • Maar ze zijn geweldig want ze vergroten je bereik en je invloed.
  • Je komt nooit van ze af, iedereen kan jou volgen, dat kan je niet beïnvloeden.

  Bedrijfspagina Volgers:

  • Bedrijfspagina volgers zijn als de toegewijde supporters van een sportteam, altijd klaar om juichen voor je bedrijf en zijn prestaties.
  • Ze zijn geïnteresseerd in de ontwikkelingen binnen je bedrijf, nieuwe producten, vacatures en andere zakelijke updates. Ze kunnen potentiële klanten, werknemers of zakelijke partners zijn.
  • Sommigen hebben je bedrijfspagina uit nieuwsgierigheid gevolgd na een ontmoeting of interactie met je bedrijf.
  • Anderen hebben de waarde van je content erkend en willen graag op de hoogte blijven van wat je te bieden hebt.
  • Of je hebt ze ooit enthousiast uitgenodigd om je bedrijfspagina te volgen en uit loyaliteit hebben ze dat toegezegd

Dus, wat hebben connecties, volgers en bedrijfspagina volgers gemeen?

En wat al deze volgers en connecties met elkaar gemeen hebben: interesse in jou, of je organisatie. Koester ze, geef ze af en toe aandacht, en onderschat niet het belang.



Klaar om je business een boost te geven?

Het aantal mensen dat dagelijks op LinkedIn is stijgt al jaren rond de 20% per jaar, en daar zijn heel wat potentiële klanten van jou bij.