Skip to content

En daarom is LinkedIn voor advocaten zo handig

Nadat ik voor de derde keer in een week de boze buurvrouw uithing besloot ik om een advocaat te zoeken. Wat zou hij of zij voor mij kunnen betekenen, is er een actie te bedenken die direct zin heeft?

Kapper met muziek

Ik woon en werk in het centrum van Den Haag. Best leuk, maar iets minder sinds de nieuwe kapper naast ons erg succesvol is. En dan heb ik het over een kapper met muziek. En gesprekken die weer over dat volume heen schijnen te moeten.

Zoekresultaten in Google geven mij geen vertrouwen

Als ik het Google vraag dan zie ik dat een aantal advocatenkantoren flink heeft geïnvesteerd in hun vindbaarheid op Google. Burenoverlast en Den Haag, en ja geheel toevallig zijn een paar grote kantoren precies daarin gespecialiseerd. Maar ik zoek iemand waarvan ik echt zeker weet dat die ervaren is, en met mij mee kan denken zonder eerst langs allerlei schijven te moeten die grotere kantoren nou eenmaal hebben.

Ik krijg 2 namen van advocaten uit mijn eigen netwerk

Dus ik vraag rond in mijn netwerk en krijg twee namen, met van beiden een beschrijving die mij aanspreekt.
Beide personen zoek ik op. Als LinkedInstrateeg uiteraard ook op LinkedIn. Van advocaat C, alhoewel die ene kennis zei dat die ook regelmatig mensen adviseert in verband met burenoverlast, kon ik op haar LinkedIn profiel nou echt niets zien wat wees op ervaring op dat gebied. Van advocaat B. zie ik dat zij wel een mening heeft over burenoverlast, en daar vaker iets mee heeft gedaan. En toen ik haar profiel zag kwam haar naam me eigenlijk ook wel bekend voor. Die had ik al vaker langs zien komen in mijn tijdlijn.

Dus mijn keus was snel gemaakt

Dus ik heb B gebeld. Kon zij mij gelijk al een paar tips geven, en zoals het er nu naar uitziet geef ik haar opdracht voor het schrijven van een brief die wellicht al het verschil gaat maken. Hoef ik voorlopig niet meer om 23.30 met een sleutel op de voorruit van de kapper te tikken.

Handig dat LinkedIn

Mijn probleem is dus (bijna) opgelost, maar dat van advocaat C niet. En hoogstwaarschijnlijk, bedacht ik, hebben veel meer advocaten dat probleem. Het probleem dat hun specifieke kennis en ervaring niet zichtbaar is op LinkedIn, waardoor ze klanten missen die ze wél heel goed kunnen bedienen.

Veel advocaten hebben grijzemuizenprofielen

En dát is een probleem dat ik beter kan helpen oplossen dan het juridische probleem met de luidruchtige kapperszaak. Ik kan advocaat C en alle andere advocaten met een grijzemuizenprofiel op LinkedIn helpen met praktische tips waardoor ze heel snel wél een eigen gezicht krijgen op LinkedIn.

Klaar om je business een boost te geven?

Het aantal mensen dat dagelijks op LinkedIn is stijgt al jaren rond de 20% per jaar, en daar zijn heel wat potentiële klanten van jou bij.