Skip to content

Hierdoor zijn de frequente posts van Els ineens niet meer irritant

Els is een goed maatje van mij. Maar op de een of andere manier irriteerde haar posts op LinkedIn mij. Ik wist niet zo goed hoe het kwam en liet het maar een beetje. Want haar boodschap spreekt mij aan, en ik wens haar veel goede klanten. En nog belangrijker, ik gun veel mensen haar expertise.

Els ondergroef haar verhaal door haar beeldgebruik

Tot Els vertelde dat ze uit onverwachtse hoek (een oud-collega) kritiek hoorde op de frequentie en toon van haar posts.
Ik dwong mijzelf om nog eens goed te kijken en ineens wist ik het. Want al die posts van Els hadden gratis stockfoto’s. De een nog schreeuweriger dan de ander. Geen enkele lijn erin.

Daarmee ondergroef Els de kracht van haar verhaal, van haar boodschap.

Ik heb Els aangeraden om nog eens goed naar haar beeld te kijken. Om daar lijnen in uit te zetten. En die lijnen te handhaven.
Rust in je beeld versterkt je verhaal

Ik heb Els de volgende tips, die ik zelf ook toepas, gegeven:

  • Laat een vormgever een sjabloon maken voor je posts, passend bij jou en je logo.
  • Vraag met enige regelmaat een fotograaf bij je workshops om jou in interactie met deelnemers te fotograferen.
  • Verdiep je in beeldstrategie, door een workshop of boek.
Dit zijn echt geen diepte-investeringen. Maar toepassing van deze tips geeft lijn en rust in je beeld. En daardoor komt je boodschap beter over.
In plaats van irritant vinden mensen je interessant.

Els krijgt nu meer reacties op haar posts

En Els? Ze is begonnen met de tips toe te passen en krijgt direct al meer reacties op haar posts. Van mensen die zich aangesproken voelen. En wellicht klant worden van Els.

Klaar om je business een boost te geven?

Het aantal mensen dat dagelijks op LinkedIn is stijgt al jaren rond de 20% per jaar, en daar zijn heel wat potentiële klanten van jou bij.