Het kan weer en het is echt superinteressant: evenementen aanmaken op Linkedin.
Ook voor je webinars, als je ergens mag spreken en natuurlijk voor je eigen workshops en masterclasses. Je maakt jezelf bent weer extra zichtbaar en laat je expertise zien. Ook kun je 1e graads connecties rechtstreeks uitnodigen. Als je dat met mate doet, heb je echt een perfecte tool erbij om met een slimme LinkedInstrategie meer klanten aan te trekken.
Hoe werkt het?
Momenteel is het voor de meeste LinkedIngebruikers alleen nog mogelijk om deze nieuwe functie in de Engelse taalinstelling te gebruiken. Dus eerst (tijdelijk) omzetten naar Engels en zodra je je eerste evenement hebt aangemaakt staat de optie er wel als je je taalinstelling weer terug op Nederlands zet.
- Zet (als je dat niet standaard hebt) je taalinstelling in het Nederlands (onder ‘ik’, of via deze link).
- Ververs de pagina, en je vindt de optie op je homepage, in de linkerkantlijn. Klik op het plusje om het evenement aan te maken.
- Nu kan je van alles invullen. Achtergrondbeeld, logo (mag een ‘gif’ zijn, soort mini-video). Een omschrijving maken tot 5.000 tekens (alleen de eerste 190 tekens zijn direct zichtbaar), een link naar een website en de locatie.
- Klik op ‘Create’ en je evenement is aangemaakt.
- Zet eventueel je taalinstelling weer terug in het Nederlands, want vanaf nu heb je altijd deze nieuwe functionaliteit, ongeacht je taalinstelling.
Zichtbaarheid
Je kan kiezen of je evenement openbaar of besloten is. Openbaar betekent dan dat het vindbaar is in de zoekmachine van LinkedIn en degenen die zich aanmelden hun connecties weer kunnen uitnodigen.
Ook als je kiest voor openbaar is het evenement (momenteel) helaas nergens terug te vinden op je profiel. Zelf kan je er altijd bij in de linker kolom op je homepage.
Het uitnodigen, delen en posten kan beginnen
Je kunt je evenement plaatsen als update. Dan ben je met je evenement in beeld. Klik op ‘Share your event’. Zet er in plaats van de standaard tekst je eigen uitnodigende tekst bij.
Het achtergrondbeeld van het evenement is niet zichtbaar in de update maar wel dat wat je in het logo vak hebt gezet. En als dat, zoals bij mij, een ‘gif’ bestand is (een mini-video) val je mooi extra op. Zie mijn update over een workshop die ik geef bij een Open Coffee.
Ook is uitnodigen van je connecties vanaf nu mogelijk. Doe dat heel gedoseerd. Misschien is het een idee om mensen naast een uitnodiging ook een persoonlijk berichtje te sturen?