Ellen had precies gedaan wat ik haar suggereerde. Het ging over zichtbaarheid bij het bekijken van andere LinkedInprofielen. Ik adviseer altijd om dat op zichtbaar te zetten. Ook Ellen wil dat anderen zien dat zij ‘op bezoek’ is geweest. Maar ondanks dat de instellingen van Ellen goed stonden, bleef zij een onzichtbare bezoeker. Ik kon haar niet verder helpen en we hebben de helpdesk van LinkedIn benaderd. ![]() Waarom die zichtbaarheid? Als je hebt ingesteld dat anderen kunnen zien dat je op hun profiel bent geweest, laat je je belangstelling voor een ander zien. En je ziet dan zelf de laatste 5 bezoekers van mensen die jouw profiel bezocht hebben. Dat kan interessant zijn. En als je dan eens anoniem wil gluren? Misschien wil je af en toe eens ‘anoniem gluren’. Omdat je niet altijd wil dat mensen kunnen zien dat je op hun profiel was. Heel simpel. Je zet gewoon even die zichtbaarheid uit. Je kan dit zo vaak aanpassen als je zelf wil. Met een betaalde versie zie je wel 90 profielbezoekers En altijd als je kijkt naar wie jouw profiel hebben bekeken vraagt LinkedIn of je de betaalde versie wil, dan kan je tot 90 profielbezoekers terugzien. Is dat handig? Soms Er is maar een manier om daar achter te komen: uittesten wat het je oplevert als je iets gaat doen met die laatste 5 wel zichtbare profielbezoekers. Of met mij sparren of het zinvol kan zijn, kan ook trouwens. Hoe stel je dan die zichtbaarheid goed in? Het instellen van die zichtbaarheid is doorgaans simpel: je gaat naar ‘mijn instellingen’ je kiest in de linkerkolom voor ‘zichtbaarheid’ opties voor het bekijken van profielen staat direct bovenaan de lijst Of rechtstreeks via deze link (werkt alleen als je bent ingelogd bij LinkedIn). En hoe is het nu met Ellen? Ellen kon ik echt niet verder helpen. We hebben dit technische probleem voorgelegd aan de helpdesk van LinkedIn. En zowaar, binnen een paar dagen was het probleem verholpen. Als Ellen nu iemands profiel bezoekt, ziet die persoon weer dat Ellen op bezoek is geweest, en wie Ellen is. Voor dergelijke technische problemen, als iets het echt zou moeten doen maar vervolgens niet doet, kan je bij mij niet terecht. Het enige wat ik dan voor je kan doen, is uitleggen hoe jij bij de helpdesk van LinkedIn persoonlijke aandacht krijgt. |