Skip to content

Kom jij zelfs op LinkedIn ook pas in actie als het moet?

Je weet dat je gezonder zou kunnen eten. Dat je moet minderen met gas. Dat je je netwerk bij moet houden. En je doet van alles en klein beetje en net niks. Tot het nijpend wordt en je wel moet. Zolang er geen echte urgentie is dan zal het wel. Tot de gasprijzen omhooggaan. Totdat je bij de dokter belandt met fysieke klachten.

Totdat je:
* ineens die aanvragen niet meer krijgt
* je interimopdracht is afgerond en er niets nieuws in de lucht hangt
* ander werk wil en geen idee hebt hoe je je netwerk aanboort

En je plaatst een bijdrage, waarop je achternicht en je buurman reageren. En o ja die sympathieke man uit dat netwerk waar je ooit lid van was.

En dan plaats je nog vijf bijdragen en nog steeds gebeurt er niks.  

Dat is niet gek.

Je doet nu ook niets fout.

De realiteit is dat je de fout al eerder gemaakt hebt: je hebt te lang niets van je laten horen. Geen nieuwe connecties gemaakt, en geen contact gezocht met dat mooie netwerk van jaren geleden.

LinkedIn is een netwerk, en netwerken functioneren bij de gratie van je zichtbaarheid in dat netwerk.
Daar moet je aan werken op momenten dat je niet per se iets uit het netwerk nodig hebt, zodat je het gebruiken kunt als je er wél iets uit wilt hebben. Je vrienden spreek je toch ook als je niet per se komende week gezelschap nodig hebt;) 

Wees dus ook actief als:
*je niks nodig hebt.
*je klanten en opdrachten zat hebt.
*je urgentere dingen te doen hebt.

Want op een dag is het wél urgent en dan wil je kunnen terugvallen op een vitaal LinkedIn-netwerk.

Weer vliegen
Mocht je je nu realiseren dat je vandaag echt iets zou moeten doen op LinkedIn: denk aan mij en ik geef je graag vleugels, zodat je weer zelf leert vliegen op LinkedIn.

Maar het is natuurlijk handiger om LinkedIn niet te verwaarlozen. Om er blijvend voor te zorgen dat je profiel actueel en verzorgd is, je contacten te onderhouden, te reageren op anderen op LinkedIn. En (af en toe) bijdragen te plaatsen.

Klaar om je business een boost te geven?

Het aantal mensen dat dagelijks op LinkedIn is stijgt al jaren rond de 20% per jaar, en daar zijn heel wat potentiële klanten van jou bij.