Skip to content

Lef en moed in je LinkedInstrategie

Deze week was ik op de Dag van de Coach, en het thema was moed. Als rode draad bij de verschillende sprekers hoor ik dat moedig zijn eigenlijk betekent iets doen wat je niet durft, waar je angstzweet van krijgt.
Dan kunnen we ons eigenlijk best wel uitleven op LinkedIn. Hoe moedig wil je zijn. Ik daag je graag uit om de komende dagen een keer iets te doen op LinkedIn wat je eindeloos voor je uitschuift, waar je hartkloppingen van krijgt, waarvan je je zorgen maakt ‘wat anderen daarvan vinden’.
Ik geef je een paar suggesties. En mocht je van al die suggesties denken: wat een geneuzel, dat doe ik al lang: stuur me dan een berichtje dan geef ik je graag een suggestie op maat, waarvoor jij moedig moet zijn.

• Verander je professionele kopregel (tip: benoem je ideale klant en het resultaat van wat jij biedt, en dat in 120 tekens)

• Ga je samenvatting eens radicaal omgooien

• Nodig 3 onbekenden uit, mensen die een klant of samenwerkingspartner van je zouden kunnen zijn

• Ga een gesprek aan met iemand die je een tijd niet hebt gezien en een klant van jou zou kunnen zijn

• Maak en plaats een vlog

Klaar om je business een boost te geven?

Het aantal mensen dat dagelijks op LinkedIn is stijgt al jaren rond de 20% per jaar, en daar zijn heel wat potentiële klanten van jou bij.