Skip to content

LinkedIn Premium? Dat hangt ervan af hoe goed je al bent in hardlopen

Mensen vragen mij regelmatig: is het nou echt de moeite waard voor mijn bedrijf, die premium versie van LinkedIn?

Zelf had ik jaren die vraag over een hardloophorloge. Is het niet vooral gedoe, en geldverspilling? Immers voor mij geen gadgets om de gadgets. Ik liep met genoegen drie keer in de week mijn rondje.

Niet voor beginners

Als mensen mij vragen of een betaalde versie van LinkedIn zin heeft vraag ik: Stel je begint met hardlopen, ga je dan gelijk een geavanceerd sporthorloge kopen? Waarschijnlijk niet, tenzij je echt gek bent op gadgets. Je gaat eerst ervaren hoe het is om een half uurtje zonder pauze te blijven lopen.

Maar na enige tijd gaan die loopjes je ontspannen af, en dan kan zo’n horloge ineens het verschil maken. Om jezelf verder te verbeteren, sneller en efficiënter te bereiken wat jij wil bereiken door hardlopen.

LinkedIn Premium: eerst oefenen

Net als bij een hardloophorloge is het ook zo voor een betaalde versie van LinkedIn.

Je gaat eerst wat LinkedIn conditie opbouwen. Je gaat zonder extra gadgets ervaren of en hoe inzet van LinkedIn je helpt om je bedrijfsdoelen te bereiken, op de manier die bij jou past.

Negeer het herhaalde verzoek

En telkens weer blijft LinkedIn je voorhouden dat je vooral de Premiumversie moet nemen, dat je echt iets mist. Dat negeer je. Totdat je merkt dat je LinkedIn gaat begrijpen. En wil weten of je nou echt iets heel waardevols laat lopen. Of niet.

LinkedIn premium wel voor jou

En hoe is het met jou en een betaalde versie van LinkedIn? Ervaar je dat je:

  • beter wil kunnen zoeken dan in de gratis omgeving kan
  • eenvoudig interessante contacten wil volgen
  • het interessant is om iets te doen met profielbezoekers

Dan kan het zeker de moeite waard zijn om het een maand gratis te proberen.

Ik heb toch een hardloophorloge

Zelf heb ik nu toch een hardloophorloge. Want ik loop momenteel met specifieke schema’s en heb een helder doel voor ogen. Ik ben er zelfs blij met mijn nieuwe gadget want ik ben niet meer afgeleid door apps op mijn mobiel die hetzelfde zouden moeten kunnen maar mij voornamelijk afleiden. Daarmee zijn mijn loopjes niet alleen effectiever maar ook veel aangenamer.

Klaar om je business een boost te geven?

Het aantal mensen dat dagelijks op LinkedIn is stijgt al jaren rond de 20% per jaar, en daar zijn heel wat potentiële klanten van jou bij.