Zondagochtend, ik ga hardlopen, maar mijn vaste maatje is een weekend weg. Dus alle ruimte voor mijn getreuzel. Ga ik ook nog eens op de tijdlijn van Facebook scrollen, gelijk nog lamlendiger. Tot ik ineens heel hard om mijzelf moet lachen en snel de fiets pak richting de duinen.
Wat is er dan zo grappig?
Veel van mijn klanten klagen over hun tijdlijn op LinkedIn. Dat ze er lamlendig van worden, dat het tijdverspilling is. En dan leg ik ze uit waarom dat niet zo hoeft te zijn, hoe je er zelf eenvoudig voor zorgt dat je tijdlijn interessant voor je is, een superhandig instrument kan zijn om LinkedIn goed te benutten.
Op Facebook ben ik passief
Op Facebook zijn mijn ‘vrienden’ voornamelijk businesscoaches omdat ik op Facebook in een besloten groep zat voor businesscoaches, en mensen uit mijn ondernemersnetwerk die mij hebben uitgenodigd.
Als ik heel weinig reageer op berichten op Facebook, helemaal niet sturend ben in met wie ik bevriend ben, ja dan zie ik alleen maar katten en fietstochtjes van vage kennissen en succesverhalen van businesscoaches langskomen.
Wat dat betreft lijkt de samenstelling van de tijdlijn van LinkedIn en Facebook op elkaar.
Snel de duinen in
Dus eigenlijk moet ik gewoon niet meer scrollen op Facebook, zeker niet als ik al aan het treuzelen ben. Of ik laat Facebook zien wat mij echt interesseert, door gericht te reageren, zelf te plaatsen, mijn vriendenkring wat representatiever te laten zijn.
Terwijl ik hardloop, realiseer ik mij dat deze tips precies verwoord staan in een eerdere blog van mij, waarom mijn hardloopmaatje mij negeert op LinkedIn.
En nog uitgebreider in mijn document ‘meer regie over je tijdlijn op LinkedIn’. Wil je die ontvangen, stuur mij dan een berichtje.
Nooit zomaar scrollen
En op een tijdlijn scrollen terwijl je treuzelt is eigenlijk nooit handig. Beter om dagelijks op een vast moment wat tijd in te plannen. Echt waar, zo doe ik het op LinkedIn en dat werkt heel goed.