Skip to content

Met klaverjassen win je ook niet als je alleen achteroverleunt!

Mijn klant Robert vertelt mij dat hij door zijn activiteiten op LinkedIn voor een opdracht in gesprek is. En dat hij een passende vorm heeft gevonden om regelmatig iets te plaatsen. ‘Omdat jij mij telkens weer in beweging zet’, voegt hij eraan toe.

Beweging dus

Want winnen, dat gaat nooit vanzelf, of het nou gaat om klaverjassen of je doelen als professional: het gaat om alert en actief blijven.

Robert plaatst nu bijvoorbeeld bij iedere opdracht die hij heeft iets over de voortgang en over het eindresultaat. En voor hem heeft het meteen succes gehad

Nog twee vergelijkbare opmerkingen

Deze week kreeg ik nog twee vergelijkbare opmerkingen over het effect van actief zijn.

1. ´Het belangrijkste wat ik door jou ben gaan doen: iedere dag 10 minuten actief op LinkedIn, net als mijn mail bijhouden een vanzelfsprekend onderdeel van mijn werkdag, en het begint nu vruchten af te werpen’, van een klant die eerst alleen passief op LinkedIn was.

2. ´Ik heb al die informatie, een paar webinars gevolgd, maar het dóen, begrijpen hoe het voor mij werkt, dat lukt niet. Daar ga ik graag met jou aan werken.´

Niet pas op vrijdagmiddag

Inderdaad, door alleen af en toe eens op LinkedIn te kijken, over de tijdlijn te scrollen, op vrijdagmiddag constateren ‘o ja LinkedIn’ dat moet ook nog… Dat kan maar verwacht dan niet dat het je resultaten gaat geven.

Als jij LinkedIn wil benutten om echt resultaten te halen is er meer nodig. Dan is het nodig dat je je rug recht, alert bent, je actief opstelt.

De voor jou juiste acties

Niet alleen weten hoe de knoppen werken, maar ook hoe je die knoppen echt voor je eigen doelen benut.

Vergelijk het met regelmatig sporten: juist door die regelmaat is je inspanning per keer aanzienlijk minder, gaat het bijna als vanzelf. En gaat het resultaten leveren.

Dat is precies waarom ik geloof in begeleiding over een periode. Zodat het bijna als vanzelf gaat om de mogelijkheden van LinkedIn te benutten, voor jouw doelen, op jouw manier.

En zo win je, niet alleen met klaverjassen, maar ook op LinkedIn.

Klaar om je business een boost te geven?

Het aantal mensen dat dagelijks op LinkedIn is stijgt al jaren rond de 20% per jaar, en daar zijn heel wat potentiële klanten van jou bij.