Skip to content

Royaal zomerfruit of melige appels?

Ken je dat? Je staat bij een fruitstal. Er ligt prachtig uitziend en heerlijk geurend zomerfruit. Dat is precies wat je nodig hebt om morgen dat fantastische dessert te maken op het examenfeest van je dochter. Kom je thuis, vertel je je plan aan je dochter, en die zegt: ‘wat, ga je zo’n bedrag uitgeven aan zomaar een dessert, koop toch bij de supermarkt 1 kilo appels voor een fractie van dat bedrag’.
Je weet wel beter. Je weet hoe heerlijk het gerecht zal zijn, en wat het zal bijdragen aan het succes van de avond.

Melige appels op LinkedIn

Een oud-collega benadert mij want ‘dat LinkedIn, ik moet er wat mee’. Een blik op haar profiel en bedrijfspagina zegt mij meer dan genoeg. Dat draagt niets bij aan de groei en uitbreiding van haar mooie bedrijf. Doet er eerder afbreuk aan. We hebben een goed gesprek over haar bedrijf, en de plannen die zij heeft.
En ik maak een voorstel.
* Zodat zij leert hoe zij LinkedIn strategisch kan inzetten.
* Goed haar mooie relatienetwerk kan benutten.
* Op LinkedIn en aan haar netwerk kan laten zien dat haar bedrijf bloeit en uniek is, alleen al doordat het nog bestaat.

Zij is heel enthousiast
Een week later bellen we. Ik zie ervan af zegt zij. Want mijn dochter verklaart mij voor gek. Dat ik zo’n bedrag uitgeef aan LinkedIn. ‘Dat kan toch iedereen’, had ze gezegd. Ik val zowat van mijn stoel. De dochter zit niet bij haar in het bedrijf, is zelfs geen ondernemer – zij kán niet beoordelen wat de waarde van een goede LinkedIn-strategie voor een bedrijf is. Ik denk dat die dochter niet de waarde van mooi fruit van een fruitstal onderkent. Niet een verschil ziet tussen een braaf aangemaakt profiel dat nu wat schimmelt en een LinkedIn-strategie die resultaat levert.

Op LinkedIn zie ik maanden later nog dezelfde appels
Als ik nu bij die oud-collega op haar profiel en bedrijfspagina kijk zie ik nog steeds die verwaarloosde inboedel. Iets waar mensen waarschijnlijk snel van wegklikken als ze er terecht komen. Ik ga haar toch nog maar eens bellen over de meerwaarde van een goede strategie op LinkedIn. 

Klaar om je business een boost te geven?

Het aantal mensen dat dagelijks op LinkedIn is stijgt al jaren rond de 20% per jaar, en daar zijn heel wat potentiële klanten van jou bij.