Skip to content

Vooruitkijken met slecht zicht

Weet jij al je succesfactor voor 2022?
Als ik deze dagen naar buiten kijk zie ik vooral mist en nevel. Je kan slecht vooruitkijken. Dat geldt altijd wel voor je plannen, voor je doelen voor het volgende jaar. En al helemaal nu, met iets te veel vage omstandigheden.

Toch een plan
En toch is een plan goed, met eerst een terugblik over het afgelopen jaar. Het hoort erbij in deze tijd van het jaar. Met keuzes hoe je dan je doelen gaat bereiken. Een plan waarin je benoemt en begroot wat ervoor gaat zorgen dat je ook je doelen haalt. Met passende marketing, online en offline. Bijvoorbeeld op LinkedIn.

Is LinkedIn dan die succesfactor?
En ga ik dan nu zeggen dat je dankzij de succesfactor van een slimme LinkedInstrategie eenvoudiger jouw doelen kan bereiken, en dat je dat vooral via mij moet ontwikkelen?
Dat zeker niet. Al is het natuurlijk een goede optie, begrijp me niet verkeerd .
Zet je LinkedIn komend jaar in, dan zie ik wel één cruciale succesfactor voor het behalen van je gewenste doelen. En die blijft overeind staan, voor iedereen, ongeacht mistigheid en muterende virussen. Ook komend jaar. Lekker duidelijk.

LinkedIn in 2022
Die succesfactor zit niet in de technische details. Ik kan je van alles vertellen over wat ik verwacht voor 2022 op LinkedIn:
* of LinkedIn in 2022 iets gaat verbeteren aan het bereik van gedeelde berichten
* of ik vermoed dat LinkedIn-livestreaming een factor van betekenis gaat zijn
* of bedrijfspagina’s inderdaad steeds prominenter worden
* wat er belangrijk is in het goed gevonden worden op LinkedIn
* hoe LinkedIn steeds meer moeite doet om bestuurders aan zich te binden en wat dat betekent

Allemaal bijzaak
Eigenlijk vind ik al die dingen bijzaak. Ja, tuurlijk maakt het een verschil om de ontwikkelingen bij te houden, nieuwe functionaliteiten te begrijpen. Maar waar het echt om draait is of je weet wat je doel is, en dat je weet of en hoe LinkedIn aan dat doel kan bijdragen. Je doelen, en hoe je daarop stuurt op LinkedIn, maken het verschil.
Als je dat helder hebt dan is even wat mist en nevel niet erg. Want je kent je richting. Muterende virussen leiden je niet al te veel af (tenzij je theatereigenaar of reisadviseur bent).

Heldere doelen
Als ik al mijn klanten van 2021 op een rij zit dan is dat mij wel het meest duidelijk geworden. Echt succes op LinkedIn heb je als je helder hebt wat je wil bereiken en bij wie. En ervoor kiest om LinkedIn te laten werken voor het bereiken die doelen. En o ja wat ik ook heb gezien bij een aantal klanten: als je het nog niet precies helder hebt kan LinkedIn je juist helpen om het voor jezelf scherper te krijgen.

Dus maak in elk geval een doel
Ook met mist en vaagheden haal je je doelen beter als je ze goed definieert. Je belangrijkste succesfactor heb je dan al binnen. En vervolgens is LinkedIn eventueel een prima middel om die doelen mee te halen.

Klaar om je business een boost te geven?

Het aantal mensen dat dagelijks op LinkedIn is stijgt al jaren rond de 20% per jaar, en daar zijn heel wat potentiële klanten van jou bij.