Skip to content

Waarom iedere verandering verbetering brengt

Het zal weinig mensen zijn ontgaan, LinkedIn heeft een nieuwe jas. Best onwennig. Vertrouwde functies zijn lastig terug te vinden, soms zelfs verdwenen naar de betaalde versie. Ik hoor veel gemopper en zelfs profetische uitspraken over de vermindering van de populariteit van LinkedIn. Dat zal de tijd uitwijzen.
Voor nu zijn er wel degelijk ook verbeteringen:

1. Je bent direct bij je contacten. Nu staat de button ‘mijn netwerk’ direct naast ‘home’ en je komt dan direct bij het beheer van je contacten. Je ziet je open uitnodigingen, jouw verzonden uitnodigingen en met één muisklik in de linkerkolom  ben je direct in de lijst van je contacten en kan je daarin sorteren, zoeken of verwijderen.

2. Jouw artikelen, bijdragen en overige activiteiten meer onder de aandacht. Als mensen op jouw profiel komen zien ze direct  wat jij het laatst heb geplaatst aan artikelen en bijdragen of waar je commentaar hebt gegeven. Een mooie kans om te laten zien waar je mee bezig bent en wat er voor jou toe doet op LinkedIn! En andersom ook: als jij het profiel van een bestaande of mogelijke relatie klant of partner bezoekt zie je ook gelijk waar iemand mee bezig is.

3. Bedrijfspagina’s eenvoudiger toegankelijk:  Je toegang tot je bedrijfspagina, of het aanmaken daarvan, is aanzienlijk eenvoudiger gemaakt. Je klikt in de navigatiebalk op jouw profielfoto en kan direct naar jouw bedrijfspagina(’s). Tegenover bovenstaande verbeteringen staan ook functionaliteiten die er niet meer zijn, of (voor dit moment) achter de betaalmuur verdwenen zoals ‘geavanceerd zoeken’. Maar het kan zomaar zijn dat dat nog verandert want er is veel protest over ontstaan.

Bij iedere verandering moet je wennen

Toen ik overgezet was schoof ik het voor me uit om me in de veranderingen te verdiepen. Maar toen ik mij eenmaal wel ‘moest‘ verdiepen (omdat ik weer een workshop ging geven) in wat het nieuwe LinkedIn voor mij betekende ging het snel en zag ik ook de voordelen. Naast bovengenoemde ziet het er frisser uit. Ik voel mij weer helemaal vertrouwd. En, net als bij iedere verandering: het dwingt je om weer even stil te staan bij wat jij wil, waarom het voor jou belangrijk is.

LinkedIn is en blijft simpelweg een tool om jezelf als expert te presenteren en gericht zakelijke contacten aan te leggen en te onderhouden.

Klaar om je business een boost te geven?

Het aantal mensen dat dagelijks op LinkedIn is stijgt al jaren rond de 20% per jaar, en daar zijn heel wat potentiële klanten van jou bij.