Skip to content

Waarom jij niet dagelijks hoeft te posten op LinkedIn om zichtbaar te zijn

Als jij zichtbaar wil zijn op LinkedIn om klanten te krijgen, is het echt niet nodig om dagelijks iets op LinkedIn te plaatsen.

Het draait maar om één ding: richt je op de juiste mensen met de juiste inhoud.

Bedenk dus wie je wil bereiken en wat voor die persoon interessant is. Richt je posts op hem of haar, in jouw stijl.
Deel informatie waarvan je weet dat het je ideale klant interesseert. En als je dat niet weet? Dan ga je op onderzoek uit, bijvoorbeeld:

1 – Ga eens met een paar klanten in gesprek, wat boeit hen? Tegen welke problemen lopen zij aan en hoe formuleren zij die problemen?
2 – Kijk op het LinkedIn-profiel (of op een ander sociaal platform) van een paar mensen die jij graag meer zou willen bereiken, die jouw ideale klant zouden kunnen zijn, dan zie je waar ze op reageren. Wat hen boeit.
3- Als je op een netwerkbijeenkomst (of bij de verjaardag van de buren) iemand spreekt die je klant zou kunnen zijn, vraag dan eens wat die persoon nou echt interessant vindt op LinkedIn, en waar die persoon informatie vandaan haalt.

En misschien levert de formule “informatiebehoefte van jouw klant X jouw voorkeursstijl” dan op dat je alleen eens per maand een langer stuk plaatst, of een video, of een wekelijkse tip.

Klaar om je business een boost te geven?

Het aantal mensen dat dagelijks op LinkedIn is stijgt al jaren rond de 20% per jaar, en daar zijn heel wat potentiële klanten van jou bij.