Mensen vragen mij regelmatig: heb ik het nou nodig, die betaalde versie van LinkedIn? Want LinkedIn wijst mij er voortdurend op dat het zo handig voor mij is en zoveel voordelen biedt.
En dan vraag ik: als jij begint met hardlopen, ga je dan gelijk een heel geavanceerd horloge kopen?
Zo’n horloge met schema’s, waarmee jij van alles en nog wat kan meten?
Nee, dat doe je doorgaans niet zo gauw. Je gaat eerst eens een tijdje lopen, misschien onder begeleiding, misschien koop je eens een boek.
En dan kan het zomaar gebeuren dat je jezelf op specifieke punten wil verbeteren. Je basissnelheid verhogen. Een halve marathon lopen onder de 2 uur. Of zelfs een hele, en onder de 4 uur.
Op dat moment kan je zo’n geavanceerd horloge zeker overwegen. Het kan jou helpen om sneller je doel te bereiken.
Zo is het ook met de betaalde versies van LinkedIn.
Je gaat eerst eens trainen met LinkedIn.
En dan krijg je door wat voor jou kan werken. Wat bij jou past. Hoe jij met mogelijke klanten, opdrachtgevers of doorverwijzers in gesprek komt.
Je gaat je doelen bepalen, en je strategie. En dan kan een betaalde versie van LinkedIn zeker jouw strategie versterken.