Skip to content

ZO heb je weer lol in je tijdlijn op LinkedIn

Het is toch best jammer als jij je tijdlijn op LinkedIn als irritant ervaart omdat er zoveel oninteressants tussen zit. Dat het als niet inspirerende verplichte kost voelt.

Ik hoor dat best vaak om mij heen en het is echt niet nodig

Voor jou is LinkedIn boeiender als je tijdlijn relevant is voor je. En dat is ook wat LinkedIn wil, want hoe relevanter voor jou je tijdlijn, hoe langer jij erop zit, hoe actiever je bent.

Als je deze 7 tips toepast neem jezelf al behoorlijke regie over de inhoud van je tijdlijn
  1. reageer alleen als je een bijdrage echt interessant vindt, qua inhoud, of omdat je graag bij die persoon of dat bedrijf zelf in beeld wil komen (zie ook mijn artikel ‘waarom mijn hardloopmaatje mij negeert op LinkedIn’)
  2. volg bedrijven en personen die relevant en interessant voor je zijn
  3. volg hashtags gericht, en gebruik ze zelf ook in je eigen bijdragen
  4. loop je groepslidmaatschappen nog eens na, zitten ze echt in je interessesfeer?
  5. zoek regelmatig op content, en op hashtags. Zo zie je wie er relevante contact plaatst. Kan je die mensen of bedrijven gaan volgen. En je kan reageren op die content, waardoor LinkedIn ook weer beter weet wat jou interesseert
  6. ontvolg connecties wiens content jou echt helemaal niet boeit (je bent dan nog wel geconnect, en de persoon in kwestie merkt dit niet)
  7. ontvolg bedrijven die geen interessante content plaatsen

Er zijn trouwens ook 2 manieren om volledig de regie over je tijdlijn te nemen:

  • je laat LinkedIn niet sorteren , maar stelt in dat je de bijdragen op plaatsingsmoment wil zien (via de 3 stippen bovenin je tijdlijn)
  • of je kiest voor het toepassen van LinkedIn Premium voor ondernemers, dan heb je een aparte tijdlijn waar echt alleen in staat wat jij wil

Klaar om je business een boost te geven?

Het aantal mensen dat dagelijks op LinkedIn is stijgt al jaren rond de 20% per jaar, en daar zijn heel wat potentiële klanten van jou bij.